Reklamacje
Na wszystkie zakupione w naszym sklepie produkty, przysługują Ci uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową.
Jeśli zakupiony towar ma wady fabryczne lub został uszkodzony w trakcie transportu, prosimy odesłać go przesyłką pocztową na nasz adres :
F.H „NIUA” Małgorzata Ryciak
98-355 Działoszyn
ul. Ogrodowa 3/2
tel.502287445
tel.509753486
Ważne! Informacja dla Sprzedawcy
Poniżej znajdą Państwo przykładowe treści przygotowane przez naszych prawników, które mogą Państwo
umieścić na stronie sklepu internetowego, np. w zakładce „Reklamacja Towaru”. Treści te mają na celu
poinformowania konsumenta o jego uprawnieniach ustawowych dotyczących reklamacji towaru. Dodatkowo
treści zostały już dostosowane do przepisów, które obowiązują od 25 grudnia 2014 r.
Poniżej została przedstawiona reklamacja na podstawie ustawy. Proszę pamiętać, że w przypadku
Produktów objętych np. gwarancją lub innymi usługami posprzedażnymi , to należy również o tym
poinformować konsumenta. W tym wypadku zalecamy taką informację umieścić przy danym produkcie oraz
utworzyć dodatkową zakładkę na stronie sklepu np. „Gwarancja i usługi posprzedażne”.
Proszę uzupełnić pola oznaczone żółtym markerem. Mogą się tutaj Państwo posiłkować odpowiednimi
zapisami przygotowanego przez nas regulaminu sklepu internetowego.
Reklamacja produktu
Szanowny Kliencie,
dbamy o Twoje prawa, w tym także o prawo do złożenia reklamacji. Poniżej znajdziesz szczegółowe
informacje dotyczące naszej odpowiedzialności z tytułu wady sprzedanego przez nas produktu oraz
Twoich uprawnień związanych z reklamacją na podstawie ustawowej – z tytułu rękojmi.
Ważne! Pamiętaj, że jeżeli na dany produkt została udzielona także gwarancja, to również na jej
podstawie możesz złożyć reklamację – w tym wypadku jednak adresatem będzie gwarant wskazany w
gwarancji. Gwarancja określa również każdorazowo zakres Twoich uprawnień. Pamiętaj, że wykonanie
uprawnień z gwarancji nie wpływa na naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz, że gwarancja nie
wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady
rzeczy sprzedanej
Podstawa i zakres naszej odpowiedzialności za wady produktu z tytułu rękojmi jest określona
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego.
Mamy obowiązek dostarczyć produkt bez wad. Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna
produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia jego wydania kupującemu. Ważne!
Jesteśmy odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej
samej chwili.
Reklamację możesz złożyć na przykład:
pisemnie na adres: F.H NIUA z siedzibą w Działoszynie (adres siedziby: ul. Ogrodowa 3 lok. 2, 98-355 Działoszyn).
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:kontakt@niua.pl;
Podaj w opisie reklamacji: (1) informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądanie sposobu doprowadzenia produktu do
zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży;
oraz (3) swoje dane kontaktowe – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie Twojej reklamacji. Pamiętaj, że
wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność
reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
Składając reklamację mogę Państwo skorzystać z naszego formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to
obowiązkowe.
Pamiętaj, że klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na nasz koszt
dostarczyć produkt wadliwy na adres: F.H NIUA z siedzibą w Działoszynie (adres siedziby: ul. Ogrodowa 3 lok. 2, 98-355 Działoszyn).
Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia jej złożenia. Ważne! Brak ustosunkowania się w powyższym terminie oznacza, że uznaliśmy
reklamację za uzasadnioną.
Konsument ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55
60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030
Podstawowe uprawnienia kupującego w związku z reklamacją produktu
Dla umów sprzedaży zawartych
od 25 grudnia 2014 r.
W tym wypadu uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że masz możliwość
korzystania od razu zarówno z pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:
1) Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy
Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy, chyba że niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie wymienimy wadliwy
Produkt na wolny od wad albo wadę usuniemy.
Ważne! Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już przez nas wymieniony lub
naprawiany albo jeżeli nie uczyniliśmy zadość obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub
usunięcia wady.
➢ Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez nas zgodnie z
postanowieniami powyżej usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast
wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową
sprzedaży w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów
w porównaniu ze sposobem proponowanym przez nas.
Ważne! Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
2) Grupa: naprawa/wymiana
Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia
wady. Możemy jednak odmówić zadośćuczynienia Twojemu żądaniu, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z umową produktu wadliwego w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby
nadmiernych kosztów.
Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach
dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego
polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2)
wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
(więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności
gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod
adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia
czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu
rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej
obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług
(więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
Inne reklamacje
W ten sam sposób jak wyżej możesz złożyć także reklamację związane ze świadczeniem za pomocą
naszego sklepu internetowego usług elektronicznych (np. konto lub formularz zamówienia) oraz inne
reklamacje związane z działaniem naszego sklepu internetowego.
W opisie reklamacji podaj (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości; (2) Twoje żądanie; oraz (3) dane kontaktowe –
ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Pamiętaj, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego
opisu reklamacji.
Wzór zgłoszenia reklamacji.
ZGŁOSZENIE REKLAMACJI
PRZEDSPRZEDAŻNEJ
ZGŁOSZENIE REKLAMACJI
KLIENTOWSKIEJ
DANE KONTAKTOWE KONTRAHENTA
Nazwa ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Adres ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Nazwisko i imię osoby odpowiedzialnej ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Telefon kontaktowy ………………………………………………………………………………..
Adres e-mail …………………………………………………………………………………………….
Data zakupu …………………………………………. Numer faktury- Paragonu ………………………………………………
…………………………………………………………………………..
Ilość reklamowanego towaru ………………………………………………………..
Nr konta bankowego do ewentualnego przelewu w przypadku reklamacji uznanej
………………………………………………………………………………
Opis stwierdzonej wady ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
FORMULARZ ZWROTU TOWARU
NUMER ZAMÓWIENIA: ………………………… DATA ZAMÓWIENIA: …………………………………
NUMER FAKTURY/PARAGONU: ……………………………………………………………………………………….
IMIĘ I NAZWISKO: ……………………………………………………………………………………………………
ADRES: …………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………….
TELEFON: ……………………………………………. EMAIL: …………………………………………………….
Proszę o zwrot gotówki na rachunek bankowy:
(zwrot możliwy jest jedynie na rachunek bankowy Klienta)
nazwa Banku: …………………………………………………………………………………………….
Numer rachunku
NAZWA TOWARU ILOŚĆ CENA BRUTTO PRZYCZYNA ZWROTU
Uwagi Klienta: ………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Oświadczam, że znane mi są warunki zwrotu towaru określone w Regulaminie sklepu.
…………………………………………………………………………
(czytelny podpis Klienta)