Pracodawcy narzekają, że bardzo trudno jest im znaleźć pracownika idealnego. Co oznacza określenie „idealny” używane w stosunku do pracownika? Jakie posiada cechy i czy powinien pozostawać do dyspozycji pracodawcy przez 24 godziny na dobę?
Według większości pracodawców kilka cech determinuje określenie pracownika jako nie tyle idealnego, co pożądanego. Są to:
uczciwość umiejętność sprawnego rozwiązywania problemów, trudnych sytuacji nie angażowanie pracodawcy w drobne sprawy dbałość o dobry wizerunek firmy dbałość o dobrą kondycję finansową firmy Pracodawca oczekuje, że będziemy uczciwi, czyli po prostu szczerzy i lojalni. Woli usłyszeć prawdę niż najmniejsze kłamstwo. Powinniśmy również sprawnie rozwiązywać problemy, a nie je mnożyć. Nie powinniśmy również angażować pracodawcy w sprawy, które są błahe. Pracodawca chciałby zatrudniać osoby, które nawet wobec problemów są w stanie przedstawić gotowe rozwiązania tych spraw.
Idealny pracownik dba o dobry wizerunek firmy, nie rozsiewa plotek, pracę traktuje jak drugi dom, a współpracowników jak „przyszywaną” rodzinę. Ostatnią pożądaną cechą, na jaką zwracają uwagę pracodawcy to dbałość o dobrą kondycję finansową firmy. Nasz szef chciałby abyśmy traktowali firmę jak swoją, w taki też sposób do niej podchodzili.
Czy ww.wymagania są wysokie? W ocenie pracodawców tak. A co na ten temat mówią pracownicy? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami!