Wiele osób które decydują się na pozycjonowanie stron w internecie zadaje sobie to pytanie. Otóz oba rodzaje pozycjonowania są dobre, a ich skuteczność uzależniona jest od strategii marketingowej jaką przyjmie dana firma. Dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, czy któryś z nich jest lepszy.Dla przykładu firma, której strategia skupia się na promowaniu marki, stworzyła efektowną stronę w technologii flash i zależy jej na szybkich efektach kampanii, powinna więc wybrać pozycjonowanie płatne uzupełnione bannerami reklamowymi na popularnych portalach. Zaś firma, kierująca swoją strategię na długotrwałe pozyskiwanie klientów i promocję swoich produktów i usług przez Internet powinna skupić się na pozycjonowaniu naturalnym.
Jednak, najlepsze efekty uzyska się przez połączenie obu rodzajów pozycjonowania. Dominującą metodą pozycjonowania powinna być naturalna, zaś dla fraz często używanych przez internautów i jednocześnie mało konkurencyjnych warto wykupić słowa kluczowe za niewielką opłatą. Taki zestaw pozycjonujący powinien przynieść wymierne korzyści i pozwolić osiągnąć zamierzone cele.