Założenie własnej firmy jest związane z naprawdę dużą biurokracją. Konieczność załatwienia wielu formalności oraz udania się do dużej liczby urzędów skutecznie zniechęca wiele osób, które chciałyby rozpocząć swoją karierę w biznesie. Na szczęście nawet z bardzo skomplikowanymi formalnościami można sobie poradzić, a urzędnicy coraz częściej wykazują się zrozumieniem dla problemów początkujących przedsiębiorców. W czasie zakładania firmy należy pamiętać o załatwieniu kilku najważniejszych spraw. Przede wszystkim trzeba oczywiście zarejestrować działalność gospodarczą oraz otrzymać numer REGON, co jest konieczne do prowadzenia działalności. Należy również wybrać się do ZUS-u. Nie można również w żadnym wypadku zapomnieć o założeniu oddzielnego konta bankowego na firmę oraz o wyrobieniu pieczątki, która powinna zawierać odpowiednie dane firmy. Bardzo wiele problemów sprawia załatwianie różnych spraw z Urzędem Skarbowym. W takim wypadku najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalnego księgowego.