Według najnowszych badań tylko 20% z nas jest bardzo zadowolonych z pracy. Oznacza to, że 75% społeczeństwa narzeka na rodzaj wykonywanej pracy, warunki wynagrodzenia, atmosferę w pracy bądź inne czynniki wpływające negatywnie na zadowolenie i satysfakcję z życia zawodowego.
Najwięcej osób zadowolonych ze swojej pracy prowadzi własną działalność, zajmuje stanowisko kierownicze lub koordynatorskie. Z kolei największe niezadowolenie z pracy deklarują pracownicy usług i handlu. Wynika z tego, że osoby, na których ciąży najwięcej obowiązków, które sprawiają, że są niejako odpowiedzialni za losy firmy, czują się najbardziej usatysfakcjonowane i pewne zajmując stanowiska kierownicze. Nie można zapomnieć o tym, że osoby takie najczęściej otrzymują dodatkowe premie, profity, nagrody.
Pracownicy zajmujący najniższe stanowiska są, według przeprowadzonej ankiety, najmniej usatysfakcjonowane. Niska płaca, brak premii, brak uznania był wskazywane jako najczęstsze czynniki wprawiające nas w stan demotywacji. Osoby wykonujące prace fizyczne dla swojego pracodawcy czują się gorsi, niedocenieni, mało wartościowi. Zdają sobie sprawę, że za ich ciężką pracę premię otrzyma ich przełożony.
Na pytanie „Co robisz aby zwiększyć swoje zadowolenie z pracy?” większość z nas wskazuje na poszukiwanie nowej pracy. Niestety, najczęściej nie robimy nic, co mogłoby podnieść poziom naszej satysfakcji z pracy. Niechętnie podwyższamy swoje kompetencje. Więc… idziemy na łatwiznę.