Czy wiesz, że w ciągu kilku sekund oceniamy ludzi? Oznacza to, że sam początek rozmowy kwalifikacyjnej może okazać się kluczowy dla podjęcia bądź niepodjęcia pracy w wymarzonej firmie.
Idąc na rozmowę kwalifikacyjną zadbaj o właściwy do oferowanego stanowiska ubiór. Zawsze lepiej ubrać się elegancko niż w znoszone jeansy i t-shirt. Kolejna zasada – bądź pewna/y siebie. Nie pomyl jednak pewności siebie z byciem osobą zarozumiałą. Podczas powitania zdecydowanie wyciągnij swoją dłoń w stronę rozmówcy. Zadbaj aby Twoje ręce były czyste i zadbane. Twoja pewność siebie sprawi, że potencjalny pracodawca doceni to, że wiesz, o czym mówisz. Podczas rozmowy rzeczowo i konkretnie przestaw swoje doświadczenie, osiągnięcia, sukcesy. Operuj liczbami i procentami – rekruterzy to bardzo cenią. Bądź przygotowana/y na pytania dotyczące sytuacji trudnych i kryzysowych oraz ich rozwiązywania.
O Twoim sukcesie bądź porażce stanowić będą nie tylko słowa wypowiadane przez Ciebie, ale również Twój język ciała. Często zapominamy o tym jak ważna jest komunikacja niewerbalna. Każdy Twój gest jest ważny. Czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że przykładowo pocieramy nos. Dla osoby znającej podstawy komunikacji niewerbalnej oznaczać to będzie kłamstwo, a dla nad po prostu nawyk. Wiedza na ten temat pozwoli Ci również ocenić obiektywnie Twoje szanse na objęcie oferowanego stanowiska.
Nawet jeżeli pracujemy zawodowo i nie do końca jesteśmy pewni czy chcemy zmienić pracę, warto chodzić na rozmowy kwalifikacyjne. Choćby po to, aby sprawdzić osobiście o co pytają osoby rekrutujące pracowników i jakie wymagania stawia obecnie rynek pracy wobec takich ludzi jak Ty.