Każdy z nas przynajmniej raz w życiu spotkał wśród najbliższych współpracowników osobę, z którą się nie dogadywał. Jest to sytuacja niekomfortowa i trudna do codziennego znoszenia. Czy można coś z tym zrobić?
Kim jest trudny współpracownik? Dla każdego z nas oznacza coś innego. Dla jednego z nas to osoba stale komentująca swoją pracę, dla innego ktoś, kto nieustannie porusza kwestie prywatne, a dla innego „idealny” pracownik firmy, którego nie da się doścignąć. Spokojnie. Z każdej sytuacji jest jakieś wyjście.
Nie wiem dlaczego mamy problem z mówieniem. Z mówieniem o tym, co nam nie odpowiada. Jeżeli osoba, która siedzi z Tobą „biurko w biurko” nieustannie Cię zagaduje, chce rozmawiać o sprawach prywatnych bądź komentuje każdego maila przychodzącego czy rozmowę telefoniczną i przeszkadza Ci w wykonywaniu obowiązków służbowych po prostu jej o tym powiedz. Pamiętaj, że ona nie siedzi w Twojej głowie i nie zna Twoich myśli. Może w jej poprzedniej pracy było to naturalne? Czasami wystarczy jedna szczera rozmowa, a problem zostaje rozwiązany.
Gorzej jeżeli gonisz za idealnym pracownikiem firmy. Czy jest to problem? Dla większości z nas tak. Jeżeli jesteś zbyt ambitna/y i chcesz jej dorównać. Pamiętaj, że nie ma ludzi idealnych i każdy ma swoje wady. To, że Ewa wykonuje niektóre obowiązki trzy razy szybciej niż Ty, nie oznacza, że wykonuje je lepiej, dokładniej czy bardziej profesjonalnie. Poza tym w innych kwestiach to Ty możesz być lepsza/y.
Zwróćmy uwagę na fakt, że problemy w pracy często tworzymy sami. Zupełnie niepotrzebnie. Myślę, że mamy ich na tyle dużo, że nie warto ich mnożyć.